HR en je team
Het bedrijfsleven is gebaat bij een uitstekende communicatie. Als deze niet goed op orde is, levert het misverstanden en/of onwetendheid op. Dit leidt vaak weer tot onzekerheid en gedemotiveerd personeel, omdat ze zich niet gehoord en gezien voelen. Betrokken personeel, daar gaat het om!
Hoe houd je je team betrokken? Hoe zorg je ervoor dat iedereen met zijn neus dezelfde kant op staat? Normaal gesproken al een uitdaging, maar in tijden van online meetings, wordt het nog belangrijker om je team gemotiveerd te houden.
Ik heb veel ervaring met kleine en middelgrote teams. Ik inventariseer wat er nodig is binnen een team. Hoe groot is de kloof tussen aanstuurder/uitvoerder? Waar kan ik (met simpele doch effectieve strategieën) de communicatie en werksfeer verbeteren? Hoe zorg ik voor vertrouwen?
Klantcontact en klachtenafhandeling
Daarnaast geef ik ook communicatietrainingen richting de klant en met name klachtenafhandeling. Hoe je als bedrijf omgaat met klachten, bepaalt voor een groot deel de identiteit van je bedrijf. Dit wordt vaak onderschat.
Hoe maak je het contact met je klant persoonlijk? Hoe creëer je een trouwe klant? Hoe ga je om met klachten? Hoe zorg je voor een gezonde en eerlijke relatie met je klant?
Dit lijkt simpel, maar wordt regelmatig veel te weinig aandacht aan besteed. Terwijl juist nu, in de digitale wereld, het des te belangrijker is dat de klant zich nog steeds koning voelt, en daarmee bedoel ik vooral dat een klant zich gehoord voelt.
Nieuwsgierig? Neem vrijblijvend contact met mij op!